از آنجایی که ارزش و اعتبار برند یک شرکت چندین برابر ارزش دارایی های مشهود و قابل رویت آن شرکت خوهد بود و از نظر مصرف کننده برندی موفق خواهد بود که از پرستیژ، اعتبار و تصویر مناسبی و  کاملی در ذهن مشتری برخوردار باشد که در این صورت مشتری نسبت به آن برند احساس تعلق و مالکیت خواهد داشت و برند مورد نظر را از خود خواهد دانست.

 

 

 

با توجه به مطالب بیان شده نتیجه ای که از این مطالعه می توان گرفت این است که شرکت های سازنده تلفن همراه می توانند با تولید تلفن های همراهی که از کیفیت خوبی نسبت به برندهای رقیب برخوردار باشد اعتبار، پرستیژ و تصوریر برند خود را افزایش داده و هم ریسک محصولات خود را کاهش داده که این امر باعث صرفه جویی در هزینه اطلاعات مشتری برای کسب اطلاعات  مربوط به یک برند خواهد شد؛ در نتیجه منجر به گرایش مصرف کننده نسبت به خرید مجدد محصولات آن برند خواهد شد که سود زیادی را برای  شرکت در بلند مدت در پی خواهد داشت. این پژوهش به این نتیجه رسید که نسل جوان روز به روز گرایش به سمت محصولاتی می آورند که از پرستیژ و کیفیت مناسبی برخوردار باشد چرا که هدف این گروه از مصرف کنندگان از خرید یک محصول با پرستیژ بالا این است که جایگاه اجتماعی خود را در میان افراد جامعه بالا برده و درنظر دیگران از جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار باشند.

 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب

 


فصل دوم) ادبیات تحقیق
2-1) مقدمه    16
2-2) مبانی نظری تحقیق    
2-2-1) برند    
2-2-2) خصوصیات برند    20
2-2-3) مفهوم پرستیژ برند    21
2-2-4) مفهوم اعتبار برند    26
2-2-5) مفهوم تصویر برند    28
2-2-6) مفهوم کیفیت درک شده    31
2-2-7) مفهوم ریسک درک شده    33
2-2-8 ) مفهوم صرفه جویی در هزینه اطلاعات    37
2-2-9) مفهوم درگیری محصول    38
2-2-9-1) درگیری ذهنی مصرف کننده    39
2-2-10) مفهوم دانش محصول    41
2-2-10-1) خصوصیات دریافت شده محصول    42
2-2-10-2) وی‍‍‍‍‍ژگی محصولات    42
2-2-11) مفهوم قصد خرید مجدد    46
2-2-11-1) تاثیر پنج بعد مختلف تصویر ذهنی قیمت روی قصد خرید    48
2-2-11-2) تاثیرطبقه اجتماعی بر تصمیم خرید    53
2-2-11-3) فرایند خرید    54
2-2-11-4) پیش بین رفتار خریداران با استفاده از مدل مازلو    56
2-2-11-5) درك فرایند خرید    60
2-2-11-6) مدل های مرتبط با قصد خرید    62
2-2-11-6-1) مدل استفان زیلک    62
2-2-11-6-2) مدل لوی و گندل    66
2-3) پیشینه پژوهش    68
2-3-1) مطالعات انجام شده در داخل کشور    68
2-3-2) مطالعات انجام شده در خارج کشور    85
2-4) توسعه فرضیات    100
2-5) خلاصه و جمع بندی    111


منابع    

 


فهرست جداول
جدول(2-1) خلاصه نتایج تحقیقات انجام شده در ارتباط با موضوع تحقیق در داخل کشور    49
جدول (2-2) خلاصه نتایج تحقیقات انجام شده در ارتباط با موضوع تحقیق در خارج کشور    55

 

 


فهرست شکل ها
شكل (2-1) مراحل فرآیند خرید كالا توسط  مشتری    36
شكل (2-2) سلسله مراتب اثرات در فرایند خرید    40
شکل (2-3) مدل استفان زیلک    41
شکل (2-4) مدل لوی و گندل    44
شکل (2- 5) مدل عملیاتی تحقیق    66